ID-skydd Plus

Att identitetsstöld är ett växande problem har nog inte undgått någon och bedrägerierna skapar stora problem för den som blir utsatt, precis som i Saras fall. Kommer dina personuppgifter i orätta händer kan de användas för att söka krediter, lån, teckna mobilabonnemang eller beställa varor. Att försöka reda ut följderna av bedrägeriet är både krångligt och tidskrävande. Med ID-Skydd Plus du extra skydd. Du ringer bara ett samtal för att få hjälp. Vi tar hand om allt krångel och sköter hela den omfattande processen när du blivit utsatta för identitetskapning.

Dessa trygga moment ingår i ID-Skydd Plus

  • Min Upplysning - Meddelande om kreditupplysningar som görs på dig via Bisnode
  • ID-Skydd - Hjälp med allt praktiskt om din identitet blir stulen
  • Spärrtjänst - Spärrar dina förlorade värdehandlingar med ett enda samtal
  • Juridisk assistans - Ersättning för juridisk hjälp om du drabbas av betalningskrav p.g.a. identitetsstöld
  • Nyckelbricka - Ökar chansen att få tillbaka borttappade nycklar

För dig som redan är kund

Min Upplysning ger dig full koll på alla förändringar som sker i de viktigaste registren som hanterar dina personuppgifter. Du får besked om det görs en kreditupplysning på dig hos Bisnode vilket ger dig möjligheten att reagera omedelbart vid pågående bedrägeriförsök. Du väljer själv om du vill ha dina förändringsmeddelanden utskickade med e- post eller SMS. På så sätt kan du snabbt reagera om det sker något misstänkt, även om du inte kommer åt din post. Tjänsten Min Upplysning finns tillgänglig för dig som app, så gå in på App Store och ladda ner appen Solid Försäkring till din mobil.

Spärrtjänst

Spärrtjänst hjälper dig att spärra dina och din familjs kreditkort, mobiltelefonabonnemang, bankkort, körkort och pass med ett enda telefonsamtal. Allt du behöver göra är att registrera era värdehandlingar via en enkel digital tjänst.

Kontakta vårt callcenter på +46 (0) 772 25 25 22.