Inkomstförsäkring
Här hittar du alla blanketter du behöver för att göra en skadeanmälan
Har du blivit arbetslös anmäler du detta på nedanstående blankett. Tänk på att du måste ha haft och betalt försäkringen i minst 9 månader för att kvalificera dig för ersättning.
Du får inte blivit arbetslös, varslad eller uppsagd under kvalifikationstiden, det vill säga 9 månader räknat från det datum försäkringen först började gälla.
Blankett för anmälan om arbetslöshet:
Skadeanmälningsblankett
När du gör din skadeanmälan vill vi ha in underlag från dig, för att göra det lättare för dig som kund har vi tagit fram exempel på hur dessa underlag kan se ut:
OBS - vi behöver inte få in underlagen som original.
Har du ny lön?
Om du har fått ny lön, fyll i blanketten nedan eller skicka ett mail till kunder@solidab.se med ämne "andrad inkomst" och följande information. Ditt namn, personnnummer, telefonnummer samt din nya lön.
Blankett för justerad inkomst